Säsongskort 2023/2024

Nu kan du teckna dina säsongskort för nästa handbollssäsong.

Vi fortsätter med upplägget från förra året och förenklar för dig som YIF-supporter att få tillgång till dina platser även under cuper/slutspel. Allt du behöver göra är att välja PREMIUM. Det kostar inget extra men då har du dina platser reserverade på alla matcher vi spelar och får i efterhand en tilläggsfaktura för varje hemmamatch vi spelat* i cup eller slutspel, dessutom till ett lägre biljettpris än om du skulle köpa dem styckvis.

Väljer du däremot STANDARD kommer dina platser att vara öppna för bokning av andra under cuper/slutspel och du får köpa nya
biljetter på läktaren i mån av plats.

HANDBOLLSLIGAN - HERRAR:

SITTPLATS GULD: 2.395 kronor
(sektioner D2, D3, E1 & E2)
Vid tecknande av PREMIUM: 150 kr extra per spelad match i cup/slutspel.

SITTPLATS SILVER: 2.195 kronor
(sektioner D1 & E3)
Vid tecknande av PREMIUM: 140 kr extra per spelad match i cup/slutspel.

STÅPLATS: 1.195 kronor
Vid tecknande av PREMIUM: 100 kr extra per spelad match i cup/slutspel.

ALLSVENSKAN - DAMER:

ONUMRERAD SITTPLATS ELLER STÅPLATS: 500 kr

Vid tecknande av PREMUM: 50 kr extra per spelad match i cup/slutspel.

Senaste bokningsdag!
Om du har befintliga säsongskort måste du teckna dig senast 31 augusti, annars släpps de upp till försäljning.

* OBS! Samtliga matcher debiteras oavsett om du använt din plats eller ej vid matchen. Om du inte önskar bli debiterad för samtliga extra matcher, välj istället STANDARD.

OBS! Möjlighet till månadbetalning finns. Kontakta vårt kansli för mer information!

Säsongskorten släpps 19 maj, 10:00 på Himmaplan i Ystad eller via vår BILJETTSIDA!

Du vet väl att ditt säsingskort är ett SMART säsongskort?

Se till att det alltid sitter någon på din stol under lagens matcher i Ystad Arena. De behöver stöttning på plats och publiken är som bekant den åttonde spelaren.

Såhär gör du för att använda ditt säsongskort på ett digitalt och smart sätt:

1. Skapa ett lösenord för inloggning

1. Först av allt måste vi ha din e-postadress som gäller för ditt/dina säsongskort. Har du inte lämnat den till så mejlar du till kansli@yif.se där du även uppger din sittplats.

2. För att logga in på yif.ebiljett.nu och hantera dina säsongskort måste du skapa ett lösenord. Klicka på ”logga in klicka på ”Glömt lösenord” ange din e-postadress och tryck på skicka. Då får du lösenordet skickat till din e-postadress.

3. Tryck på logga in på yif.ebiljett.nu ange din e-postadress och ditt nya lösenord och logga in

4. Klicka på ”Ändra uppgifter” där kan du enkelt byta till ett lösenord du vill använda

2. Lösbiljett att skicka vidare

Skapa en lösbiljett att skicka vidare till en vän om du inte själv ska använda in plats.

1. Klicka på ”Mina säsongskort”

2. Klicka på ”Skapa lösbiljett”

3. Välj match och klicka på ”Skapa biljett”

4. Ladda ner e-biljett eller fyll i e-postadressen till den personen du vill skicka biljetten till.

3. Säsongskort i smartphone

Vill du inte ta med dig plastkortet (säsongskortet) till matchen kan du istället skapa en Mobilbiljett (e-säsongskort) att ha i mobilen.

Gör detta i din Smartphone.

1.      Logga in via din smartphone på yif.ebiljett.nu

2.      Klicka på ”Mina säsongskort”

3.      Klicka på ”Mobilbiljett”

4.      Ett nytt fönster öppnas. Klicka på ”Spara som en bild i din telefon”.

5.      En ny vy visas med streckkod och QR-kod. Du kan välja att spara denna bild i din telefon (t.ex. genom att göra en så kallad skärmdump)

Får du ett felmeddelande under denna process så rekommenderar vi dig att klicka på ”Översikt” i rullgardinsmenyn. Sen börjar du om på nytt.

När det gäller mobiltelefonen är vårt tips att du lägger till yif.ebiljett.nu på din hemskärm. Då ser det ut som en App på din mobiltelefon – det förenklar för dig.

4. Förnya ditt Säsongskort

1.       Logga in i webbshopen yif.ebiljett.nu

2.      Välj ”mina säsongskort” och ”förnya säsong”.

3.       Betala och den nya säsongen laddas automatiskt på ditt befintliga säsongskort.

Problemlösning

Vi vill att du skall vara nöjd. Vi hjälper dig gärna om du har frågor. Ring eller mejla oss på kansli@yif.se eller 0411-211 900.