Dam/DJ

NY TRÄNARE TILL DAM-U.
2024-04-25 13:59
Freddy Andersson

Det blir Freddy Andersson som tar över tränarjobbet för Ystads IF:s U-lag för damer kommande säsong.

Freddy som själv varit spelare blir en pusselbit i det bygge som nu pågår kring föreningens flick- och damverksamhet. Med ett nära samarbete med Konrad Rasmussen, som är tränare för damlaget, skapas en tydlighet kring träningsrutiner, strategier och målsättningar.

- Jag är glad att vi knutit Freddy till vår ledarstab. Han är en ung, talangfull och ambitiös kille som verkligen vill utveckla sina tränarkunskaper, säger Michelle Fyhr Seifert som är sportsligt ansvarig.

Med föreningens avancemang till Handbollsligan blir det viktigare än någonsin att ha en samsyn i tränar- och ledarfrågor. Allt för att fortsätta utvecklingen av egna spelare som framöver kan ta plats i damlaget.

- Jag har följt jobbet som Ystads IF gjort på sin flick- och damsida och det har imponerat på mig. Allt från seniorlaget till att ha så stor ungdomsverksamhet som det är idag. Jag ser fram emot att vara en del av den fortsatta utvecklingen, säger Freddy Andersson.

Freddy tillträder sin tränarroll den 1 maj. Vi hälsar honom varmt välkommen till YIF-familjen!

#vitahjärtat