Dam/DJ

YIF-U dam till division 2
2023-04-12 20:25

Efter förra veckans bortavinst mot H65 Gordies med 18-20 hade våra töser två ”upp” innan avkast i Ystad Arena. I en matchserie i bäst av två var förutsättningarna tydliga. Vinst med minst ett mål och det är division två kommande säsong.

Tjejerna startade starkt och efter tio minuter tvingades H65 till sin första timeout. Resultattavlan visade d 8-4 till YIF. Hemmalaget släppte dock inte på koncentrationen och hade 18-13 i paus. I andra halvlek fortsatte tjejerna att hålla H65 på armlängds avstånd även om ledningen var nere på tre mål med kvarten kvar och timeoutkortet landade på bordet.

Det gav önskad effekt och matchen slutade 33-24 efter en defilering sista tio, vilket innebär att vårt U-lag för damer för första gången i klubbens historia spelar i division 2 kommande säsong!

Stort grattis till både ledare och spelare!